Re: Zasilacz komputera

Autor: J.F. (jfox_at_priv6.onet.pl)
Data: Fri 10 Nov 2000 - 11:16:21 MET

On Fri, 10 Nov 2000 08:27:48 +0100, darek_at_vpn.pl <darek_at_vpn.pl> wrote:
>piszesz to mam kolejne pytanie. Potrzebuje zaslilacza na 24V o wydajnosci
>pradowej
>ok. 600mA, czy w takim razie mozna uzyc napiec +12V i -12V aby uzyskac to
>co mi
>jest potrzebne czy raczej jest to praktyka zakazana przez rozsadek?

Taka wielka kolumbryne chcesz miec zeby 15W pociagnac ?
Nie ma takich gotowych ?

Powinno sie udac, ale zwroc uwage na prare mozliwych problemow:
- -12V obciazasz dosc mocno jak na jego wydajnosc,
- moze sie okazac ze trzeba jeszcze obciazenie pod +5V podlaczyc,
  bo bez tego kiepsko +12 sie reguluje.

- zasilacz bedzie mial wtedy +12V na obudowie - trzeba uwazac jak
  sie przewodami bedzie ruszalo zeby go nie dotknac. Najlepiej
  w izolacyjna skrzynke wsadzic.

- kabel zerujacy bedzie na +12V. Jak podlaczysz te 24V do urzadzenia,
  a urzadzenie do komputera, to nagle poplynie spory prad przez
  masy urzadzen i bolce zerujace ..

J.