Re: Samsung SyncMaster 700IFT i bol oczu

Autor: Tomasz Jakubowski (jakub_at_siedlce.cc)
Data: Tue 07 Nov 2000 - 15:04:36 MET

Sliver napisał(a) w wiadomości: <8u4j1p$a7h$1_at_news.onet.pl>...
>(...)
>No to nie jestes sam. Mialem kiedys stare 14 calowe Dełu i zamienilem je na
>Sony G200 i tez mnie bola oczy:((( Walczyl moze ktosik z tym tematem?:))

Tak, mialem ten problem, ale to historia.
Zakladam, ze odswiezanie przy 1024x768 to min. 80 Hz

Radze ustawic kontrast nieco powyzej polozenia, w ktorym obraz staje sie
wyraznie wyblakly, regulujac przy tym jasnoscia (ze wskazaniem na mniejsza
jasnosc).
Jako tlo pulpitu proponuje ustawic kolor szary - jest obojetny dla oka.
Na koniec mozna obejrzec monitor z uruchomionym wygaszaczem "blank screen"
przy zgaszonym swietle zewnetrznym i skontrolowac, czy przypadkiem nie
"swieci" - jesli "swieci", zwiekszyc troche kontrast i/lub zmniejszyc
jasnosc.

Wbrew pozorom nie jest to takie proste, zwlaszcza dla operatora DTP, gdzie
wiernosc oddania barw i klina szarosci ma podstawowe znaczenie.

Ustawienie to ma jeszcze pewna wade - witryny WWW ogladane w przegladarce sa
ciemne - niestety standardowe przegladarki nie zawieraja narzedzia do
korekcji gamma wyswietlanego obrazu, w przeciwienstwie do aplikacji
graficznych.

Proponuje rowniez poswiecic troche uwagi sprawie oswietlenia zewnetrznego.

Moze nie bedzie to jednoznaczna recepta na bolace oczy (nie jestem lekarzem)
ale mnie pomoglo.

pozdrawiam
Tomasz Jakubowski