Re: Samsung SyncMaster 700IFT i bol oczu

Autor: leon (maciej.karas_at_hot.pl)
Data: Mon 06 Nov 2000 - 11:24:31 MET

kupilem niedawno SyncMastera 753DF i jestem z niego zadowolony. byc moze
twoj problem tkwi w niewlasciwych ustawieniach monitora.
1. odswiezanie, min.85hz, najlepiej 100hz lub wiecej o ile nie masz w
pomieszczeniu zarowek energooszczednych, bo wtedy cos sie pieprzy (ponoc
czysta fizyka z podstawowki) ;-)
2. kontrast np. na 70, jasnosc na 5-10, temp. koloru 9300 (moje ustawienia).
3. profil kolorow z dyskietki.
4. moze potrzebny jest jakis filtr np. polaroida (najlepsze)

jesli chodzi o kolory to ciezko bylo mi sie przyzwyczaic. wczesniej mialem
15` CTX i w nim kolory mialem takie cudne ze mala bania a tu... tylko dwie
temperatury ;-( ale takie stonowane kolory maja swoje zalety np. wzrok sie
mniej meczy i sa bardziej naturalne.

pzdr, leon