Abit KT7 + Thunderbird 800 + Quantum Fireball KX 27GB = problemy?

Autor: Robert Miekwicz (robert_at_leszno.net)
Data: Mon 06 Nov 2000 - 16:53:54 MET

Witam

Tuz po instalacji tego sprzetu pojawily mi sie nastepujace problemy:
Operacje odczytu/zapisu (albo jedno albo drugie - ciezko stwierdzic)
powoduja obciazenie procesora w 100% - czyli wyglada jakby nie byl wlaczony
DMA dla dysku. Jednak wszelkie testy (Sandra, HD Tach) pokazuja ze DMA jesst
wlaczony, co zreszta potwierdzaja bardzo wysokie wyniki testow
szybkosciowych dysku (W sandrze 'drive index=16100' ).
Jednak np przy instalacji jakichkolwiek programow procek obciazony jest na
100%, myszka ledwo sie rusza - raczej skacze - system ledwo ciagnie. To samo
dzieje sie gdy kopiuje wiekszy plik - np 50MB, 400MB itd...

Dodam ze dotychczas uzywalem p2 266 na plycie tekrama na tym samym dysku i
nie bylo problemow - czyli wina spada na Abita i kontroler Via (tak mi sie
wydaje).
Od 3 dni probuje cos z tym zrobic - windowsa instalowalem 2 razy - ciagle to
samo.
Przekladalem juz tasmy od dysku, podlaczylem sam ten dysk odpinajac CD-ROM.
Podlaczylem go nawet na UDMA33 za pomoca starej tasmy 40 zylowej - niestety,
efekt zaden.

Service packow od Via to juz nainstalowalem roznych, ale co mnie zastanawia
i moze byc WAZNA wskazowka, to fakt, ze narzedzie zawarte w Via 4in1 -
setdma.exe nie widzi zadnych dyskow, ktorym moze zmienic DMA - czyli moze
jednak DMA nie jest aktywne???

Zniecierpliwiony
Robert Miekwicz