Re: pomocy !!! mam przebicia 220V na obudowe i caly komp.

Autor: PiotrCF (PCF12_at_who.net)
Data: Fri 03 Nov 2000 - 10:37:15 MET

P$ napisał(a):

>Srubokretem sprawdzajacym istnienie napiecia 150-220V dotykem kazdy
metalowy
>kawalek kompa a diodka na srub. zapala sie !! Nawet na karcie muzycznej mam
>takie napiecie , dziala wsio oprocz modemu :(

Obejrzyj sobie schemat zasilacza na stronie
http://www.elektronika.pl/Z1/zidt_rys_1.jpg

Jak widać, po stronie sieci zasilającej jest tam filtr przeciwzakłóceniowy,
który wygląda jak dzielnik pojemnościowy. "Środek" tego dzielnika jest
podłączony do obudowy. Jeśli obudowa nie jest uziemiona, to rzeczywiście
coś można na niej "czuć", ale nie jest to niebezpieczne dla życia.

Piotr

--
Zabezpieczenie antyspamowe: w moim adresie nie ma cyfr