Re: pomocy !!! mam przebicia 220V na obudowe i caly komp.

Autor: Krakus (jangol_at_poczta.fm)
Data: Thu 02 Nov 2000 - 21:13:22 MET

>Tak teoretycznie powinno być, zapytałem troszkę prowokacyjnie. Nie tak
>dawno temu sprawdziłem to na własnej skórze, po dotknięciu rękami
>dwóch komputerów ujrzałem całą Drogę Mleczną przed oczami (żółtki
>chciały mnie wykończyć, w chińskim zasilaczu gleba była dołączona do
>fazy), od tej pory bardziej się pilnuje.
Nie tylko teoretycznie ale i w praktyce, a jaki z tego wniosek ? ano taki że
masz ewidentnie niepouziemiane komputery. To co wyprawiło Cię w taką fajną
wycieczkę to ładunki elektrostatyczne które przy uziemionej obudowie
spływają do ziemi. Ponieważ to bardzo małe prądy (choć dość wysokie
napięcia) nie powodują przepalenia bezpiecznika jak w wypadku pełnego
przebicia. Moja rada sprawdź prawidłowość uziemienia komputera, być może
jest podłączony przez dodatkowe przedłużacze źle połączone.
= Janusz =
= jangol_at_lx.citynet.pl =
= jangol_at_poczta.fm =
= jangol_at_tenbit.pl =