Re: SiSoft Sandra memory benchmark - jakie wyniki?

Autor: PiotrCF (PCF12_at_who.net)
Data: Wed 01 Nov 2000 - 20:44:25 MET

Radoslaw Sokol napisał:
>dokładnie przeczytać odpowiednie poradniki choćby na
>http://www.viahardware.com/ .

Zacząłem czytać i przyznaję, że mogą one odstraszyć od chipsetów VIA
potencjalnych klientów. Też przed zakupem słyszałem coś złego o VIA,
ale dotyczyło to niekompatybilności ze standardem PCI2.1 i miało
już zostać rozwiązane.

A tymczasem sama firma przyznaje, że "wydajność pamięciowa płyt
z tym chipsetem jest OKROPNA":

http://www.viahardware.com/viaontop.shtm

   Things were not so rosey for the AP133 either. The chipset
   was plagued with horrible memory performance, and worse performance
   then the Intel BX and i820.

HORRIBLE MEMORY PERFORMANCE! I to wszystko opisane na stronie
pod tytułem "VIA on top"!

W innym miejscu:
http://viahardware.com/memtweakguide1.shtm

   ...the VIA Apollo Pro A chipset was still a fairly new chipset
   with few motherboard revisions. This chipset has historically been
   tagged as a bad memory performer. The hope was that as motherboard
   bios revisions came out, memory scores would improve. So far this
   has been the case, but not as fast or as good as many users would
   have liked.

Co tu dużo mówić, strzeżcie się VIA... Ja dałem namówić się na to
sprzedawcy, bo płyta z BXem miała Slot1 i trzeba byłoby dokupić
adapter, a ta miała od razu gniazdko na płycie...

Podobno jakiś program pozwala jeszcze pomieszać w ustawieniach
płyty i coś poprawię. Zobaczę.

Piotr

--
Zabezpieczenie antyspamowe: w moim adresie nie ma cyfr