Re: Pytanie o pamięci

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Wed 01 Nov 2000 - 19:54:03 MET

Hi,

Kot wrote:

> 1. Czy da się odróżnić pamięci EDO od starszych nie-EDO po np. numerze lub
> symbolu na kości? Np. pamięci 60 ns od 70 ns odróżniają ostatnie dwie cyfry
> po myślniku (symbol-60 lub symbol-70). Nie chce mi się szukać komputera żeby
> wstawić i odczytać w BIOS-ie, nie zawsze jest też możliwość.

Od biedy da się. EDO miało gdzieś cyfrę "4" chyba w oznaczeniu na jednej
pozycji zazwyczaj, a FPM jakąś inną. Ale najlepiej sprawdzić w katalogach
producenta lub szukać w sieci.

> 2. Czy płyta główna VIA VT82C580VPX (mam AMD K6 200) obsłuży mi pamięci 100
> MHz? W instrukcji nie ma słowa o szybkościach, jest tylko EDO, BEDO i Fast
> Page. Czy jeśli wsadzę tam pamięć 100 MHz lub nawet 133, to czy całość

Tego nikt Ci nie powie. To, czy pamięć zadziała w danej płycie nigdy nie
jest pewne. Niestety musisz spróbować. Teoretycznie powinna zobaczyć taką
pamięć, bo wkładałem do płyty na VIA VPX DIMMa PC100 i działało, ale wszystko
zależy od konkretnego modelu płyty i konkretnego DIMMa.

> 3. Używam firewalla ZoneAlarm i często dostaję różne alarmy o tym, że ktoś
> próbował dostać się do mojego kompa. Czasem jest to adres internetowy (bywa,
> że polski), ale niektóre mówią, że próbował dostać się NETBios. Czy to jakiś
> trojan (krewny NETBusa), czy może jakieś funkcje BIOS-a dają o sobie znać? I
> może ktoś zna metodę, jak takiemu hackerowi dowalić kontrę (ew. odsyłacz do
> literatury)?

NetBIOS to bardzo groźny trojan :) To podstawa mechanizmów sieciowych
Windows :)) Jeżeli nie masz sieci lokalnej, wyłącz NetBIOSa po prostu, a
jeżeli masz, to niestety musisz polegać na firewallu.

--
| Radosław Sokół  |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/ |