Pytanie o pamięci

Autor: Kot (rumata_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 01 Nov 2000 - 14:06:22 MET

Hej!

Mam trzy pytania:
1. Czy da się odróżnić pamięci EDO od starszych nie-EDO po np. numerze lub
symbolu na kości? Np. pamięci 60 ns od 70 ns odróżniają ostatnie dwie cyfry
po myślniku (symbol-60 lub symbol-70). Nie chce mi się szukać komputera żeby
wstawić i odczytać w BIOS-ie, nie zawsze jest też możliwość.
2. Czy płyta główna VIA VT82C580VPX (mam AMD K6 200) obsłuży mi pamięci 100
MHz? W instrukcji nie ma słowa o szybkościach, jest tylko EDO, BEDO i Fast
Page. Czy jeśli wsadzę tam pamięć 100 MHz lub nawet 133, to czy całość
będzie
działać bezproblemowo (tylko pamięć będzie czekać na system a nie
odwrotnie)? Kiedyś wsadziłem pamięci EDO do 486 i pod DOS-em działało
wszystko dobrze, nawet przy grach wykorzystujących tryb chroniony (przez
DOS4GW i inne nakładki), ale przy OS/2 wykorzystującym widocznie pamięć
dużo intensywniej pojawiły się błędy w zapisywaniu na dysk i w ciągu kilku
dni poleciało w końcu wszystko, nawet tablica Patrycji ;-). Boję się o dane,
a w serwisach odpowiadają, żebym przyniósł komputer, to wetkną i zobaczymy.
3. Używam firewalla ZoneAlarm i często dostaję różne alarmy o tym, że ktoś
próbował dostać się do mojego kompa. Czasem jest to adres internetowy (bywa,
że polski), ale niektóre mówią, że próbował dostać się NETBios. Czy to jakiś
trojan (krewny NETBusa), czy może jakieś funkcje BIOS-a dają o sobie znać? I
może ktoś zna metodę, jak takiemu hackerowi dowalić kontrę (ew. odsyłacz do
literatury)?

--
Kot
rumata_at_poczta.onet.pl