Re: wyłacznik - lamerskie pytanie

Autor: Rafał Kumorek (kumorek_at_sawan.com.pl)
Data: Thu 26 Oct 2000 - 14:23:10 MET DST

Piotr \"Merlin\" Krajewski wrote:

> Kupiłęm sobie nowego kompa w kwietniu. Byłem zadowolony, ze sam się
> wyłancza. Ale czasami bardzo mi się spieszy i niechce tradycyjnie wyłanczać
> kompa, cżest ozamykać paredzisiąt okien. Niestety moj wspaniały włącznik
> jest tylko włącznikiem; wyłaćzyc sie nim komputer nie da. Mam jedno
> pytanko - czy możliwe jest i jak to zrobić aby włącznik dizałał takze jako
> wyłącznik? Podam tylko, że moje doswiadczenie na temat rozkładanie kompa
> składa się z kilkakrtotnej wymiany naędu CD :-), no ale kiedys trzeba zacząć
> cos robić.
> -----------------------
> [...]

(Zakladam, ze uzywasz Windows i plyty ATX)
Czy sie mylę czy nie chce Ci się czekać na zamknięcie programów i Windy
i chciałbys to zrobić po prostu wyłączając komputer przyciskiem w
obudowie ?
Jeśli tak to twoj komputer( instalacja Windy ) nie długo pozyje !
Ewentualna instalacja windy będzie trwała kilkaset jesli nie tysiac razy
dluzej niz czas, ktory musialbys poswiecic na prawidlowe zamkniecie
kompa.
Przycisk z kolei moze zachowywac sie dwojako:
- komputer sie wylacza jesli przycisk jest wcisniety przez okolo 5
sekund,
- komputer wylacza sie automatycznie.
Sposób jego zachowania można ustawić w BIOSie. Można również zdefiniować
kombinacje klawiszy czy kliknięć myszką, które będą pełnić podobną
funcję.

Rafał Kumorek