Re: Drukarki

Autor: Krzysztof Pawleta (krzys_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Wed 18 Oct 2000 - 14:11:48 MET DST

Pawel Dymkowski wrote:

> Praca sterownikow skandaliczna- czeste bezsensowne komunikaty,
> wieszanie komputera itd. Opinia serwisu: "te typy tak juz maja
> - trzeba bylo kupic cos drozszego".

Ostatnio polawiły się nowe sterowniki (v11) - działają dalej tragicznie, acz
kolwiek trochę lepiej (mam HP690C już z 3 lata)

> Wszystkie sztuki 2-3 miesiace po skonczeniu gwarancji zaczely
> halasowac i zacinac sie lub oznajmiac, ze "wozek z glowicami nie moze sie
> przesuwac..." Serwis wycenial naprawe na ok. 700zl, co sprawilo, ze
> sprzet trafil "na smietnik".

Zdarzają mi się czasem takie komunikaty, a wynikało to z:
a) błedu w sterownikach - po prostu głowica się klinowała na ograniczniku
b) właśnie ten ogranicznik służy do opuszczania papieru w trakcie
przewijania kartek - pomogło podpiłowanie ogranicznika...
c) czasem wynika to z "wyschnięcia" prowadnicy (objawia się to trzaskiem
przy starcie drukowania lub po oczyszczeniu zbiorników w trakcie drukowania)
- pomaga nasmarowanie tego stalowego pręta - ja stosuję smar
teflonowo-silikonowy, bo ten co był (smar grafitowy) jest za gęsty ;-(((
Dodam, że kolega miał rację takie naprawy dające się szybko samemu
przeprowadzić, servis wycenia na 1/2 kosztu drukarki - po prostu zamiast
nasmarować wałek (albo zrobili by to a napisali co innego) - wymienili by
całą mechanikę ;-(((

> Lexmark 1020 zaczal w zeszlym roku piszczec
> przy drukowaniu- posmarowano prowadnice. Innych napraw nie bylo. Poza tym
> nieporownywalnie lepsze oprogramowanie, subiektywnie lepsza jakosc txt,

Może i tak, ale miałem problemy z instalacją drukarki Lexmark pod WinNT lub
Linuxem - zresztą może dla tego, że się nie przyłożyłem...
Ale napisałeś, że "posmarowano prowadnice" - to czemu nie próbowano tego
robić w HP??? Tam też to radykalnie pomaga, ale jak juz napisałem, trzeba
zastosować rzadki smar (nie grafitowy).

|		'Krzys' Pawleta			|
|	mailto:pawletak_at_priv5.onet.pl		|