Re: Skaner w Win2000

Autor: RusH (rush_at_kiti.pulse.pdi.net)
Data: Wed 18 Oct 2000 - 18:17:38 MET DST

Użytkownik Piotroosh <nope_at_nothing.com>
> Witam
> Mam skaner Mustek MFS-12000SP
> Dziala on z kontrolerem (SCSI?)
> pod win95/98 dziala doskonale, ale w w2k:
> 1. Nie moge znalezc sterownikow.
> 2. Winda rozpoznaje go ze standardowymi driverami ale karetka po dojsciu
do
> konca skanera, chce isc dalej :))) i tlucze o scianke skanera.
> a po drugie to wszystko jest "zwezone" po zeskanowaniu.
> Czy ktos ma jakies pomysly?
> POzdrawiam
> Piotr

Cytat :

Mustek 1200SP już podczas podłączania wydał nam się dziwny. I to nie
dlatego, że nie obsługuje poprawnie terminacji, ale z powodu możliwości
wyboru SCSI-ID od 0 do 9. Okazało się, że 8 to znowu SCSI-ID 0 a 9 to
SCSI-ID1. Do skanera dołączony jest kontroler SCSI (ISA) oparty na chipie
DTC (436P). Jednak ani BIOS komputera, ani Windows'y nie mogły znaleźć tego
urządzenia.

Z doświadczenia widzieliśmy, że są również rozwiązania, których sterowniki
bezpośrednio komunikują się ze skanerem. Do takich właśnie należy Mustek
1200SP. Skaner pracował nie tylko wolno, ale w dodatku blokował system bez
możliwości obejścia tego błędu.

Następnie podjęliśmy próbę podłączenia skanera do naszego kontrolera SCSI.
Po prawie dwóch godzinach pracował mniej więcej tak jak chcieliśmy...

Koniec cytatu . jak widac kontroler to jednak prawdziwe BADZIEWNE SCSI ...
wiecej nie wiem ;o) moze nie pomoglem zbytnio ..ale jednak juz wiadomo ze
moze pomoze wymiana kontrolera na taki z driverami pod W2k

PS : cytat z http://www.dysk.com.pl/scsi/menu.html sekcja skanery . BARDZO
polecam to WWW - mozna sie duzio nauczyc !!!

--
Pozdrawiam.
RusH                         W-wa(646-70-84)