Internet + mala siec

Autor: Wojtek Wrona (wojtekca_at_hotmail.com)
Data: Fri 29 Sep 2000 - 21:30:09 MET DST

Dzien dobry,

Zwracam sie z prosba o pomoc do wszystkowiedzacej grupy w nastepujacej
sprawie:

Jestem zdecydowany na podpiecie sobie do mieszkania stalego lacza
(asynchroniczne, 115 kbps), od providera podpietego do Polpaku, ktore
troszke sobie jednak kosztuje.

Wpadlem na pomysl, aby skrzyknac kilku sasiadow ode mnie z bloku i polaczyc
sie komputerami. Poniewaz jestem zupelnym laikiem w tej dziedzinie nie mam
najmniejszego pojecia jak to zrobic, prosze o wszelkie informacje i
objasnienie jak dziecku. Celem jest obnizenie kosztow dzierzawy tego lacza.
W gre wchodziloby ok 3-6 osob. Czy mozna udostepnic Internet z mojego
komputera reszcie, gdy bede juz podpiety? Na zasadzie otoczenia sieciowego?

Co nalezy zrobic juz po podlaczeniu do Sieci? Czy musze zakladac jakies
firewall-e? Co to takiego?

Z gory dziekuje za wszelkie info,

Z pozdrowieniami

Wojtek