Re: Odp: Odp: DOS za darmo

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Fri 29 Sep 2000 - 17:46:42 MET DST

On Thu, 28 Sep 2000, Artur Legocki wrote:

>+ Witam.
>+
>+ Nie jest tak że podstawowe programy systemowe (io.sys, msdos.sys,
>+ command.com)
>+ mogą być dostarczane z nowym komputerem bez wykupywania licencji na ten
>+ system?
>+ Nic poza tym, tylko "runtime".
>+ Wykłucałem się o to ze sprzedawcą, jestem pewien że gdzieś o tym czytałem.
>+
>+ Czy ktoś zna odpowiedz? Tylko konkretnie proszę.

 To mi konkretnie powiedz, dlaczego miałbyś być uprawniony
do darmowego otrzymania "samobootującego" MKS-vira ?
 Bo różnicy jakoś nie widzę - to system, to system, tu
można "coś" zrobić (tylko bazowe operacje typu COPY)
i tu też (tylko antywirus check).

 I jeszcze mnie oświeć, czy uprawnienie ma obejmować
PC-DOS (IBM), MS-DOS (Microsoft) czy jakiś inny klon ?

 Jak dla mnie to pytanie jest hm... nieuzasadnione !
 OS to *jest* program !
 Co prawda - BIOS to TEŻ jest program, ale za jego licencję
*płacisz* producentowi płyty głównej. Pytanie: kto ci dał
licencję na "runtime" ?

>+ Pzdr.

 Wzajemnie - Gotfryd

--