Re: HDD i CD-ROM na jednym kanale IDE

Autor: michal_at_gemmar.com.pl
Data: Fri 29 Sep 2000 - 14:26:20 MET DST

On Fri, 29 Sep 2000 09:17:01 +0200, Jacek Sibilski
<jsibilsk_at_promail.pl> wrote:

>Wczoraj odebrałem zestaw komputerowy i okazało się, że podłączyli CD-ROM
>i HDD na jednej taśmie. Oczywiście zestaw jest zaplombowany i nie wiem,
>czy warto wozić go kilkadziesiąt kilometrów, żeby to zmienili. Jakie są
>Wasze doświadczenia w tej kwestii?
>Obydwa napędy pracują w trybie DMA, jeżeli to ma jakieś znaczenie. Napęd
>CD-ROM Artec 50x.

Ogolnie aby zapobiec wszelkim problemom instaluje sie twardy i CD na
osobnych kanalach (a zarazem na osobnych kablach).
Generalnie nie zauwazylem roznicy wydajnosci, czy stabilnosci przy
wspolczesnym sprzecie, zas istotne jest to w przypadku instalacji
nagrywarki.
Poniewaz firmy produkujace plyty glowne dostarczaja je z tylko jednym
kablem - producenci komputerow instaluja hdd i cd wlasnie na nim.
Jesli nie dzieja Ci sie jakies dziwne rzeczy - nie ma potrzeby bys
interweniowal, tym bardziej, ze jesli nawet doloza Ci druga tasme,
zrobia to odplatnie, o ile nie dzieja sie wspomniane dziwy.