Re: DVD/CD-RW

Autor: Marcin Helinski (helin_at_man.poznan.pl)
Data: Fri 29 Sep 2000 - 12:31:19 MET DST

siwybob wrote:

> Witam Grupowiczów!
>
> Mam pytanko:
> Czy ktoś z Was używa napędu DVD/CD-RW (combo)? Wiem, że ma je w swej ofercie
> Samsung i Ricoh, ale nie wiem czy jest się nad czym zastanawiać.

Ja mam Ricoh. Poki co nie narzekam. Chodzi juz jakies pol roku i nie
mialem z nim zadnych problemow. Wszystkie plytki czyta. Z wad nalezy
wymienic kiepska korekcje bledow na mocno zniszczonych plytkach, ale
poza tym jest OK. DVD co prawda jest troche wolne (co nie znaczy, ze nie
jest wystarczajaco szybkie) jak na obecne predkosci dedykowanych DVD. Za
to z nagrywaniem nie mam zadnych problemow. CDRy nagrywa z 6-krotna
predkoscia bez zajakniecia (oczywiscie jesli jest porzadna plytka, a nie
jakies badziewie, na ktorym pisza 12x compatible, a ledwo 4x
wytrzymuje). Producent twierdzi ze RW nagrywa z 4x, ale nie udalo mi sie
z taka predkoscia nagrac plyty. Ale jest to raczej wina drivera do
WinOnCD (bo takiego uzywam).

W kazdym razie ja jestem zadowolony. Zajmuje malo miejsca (1 kieszen
zamiast 2) i jest bardzo funkcjonalne.

Pozdrawiam
Marcin Helinski