Re: KARTA SIECIOWA -zmiana MAC ADRESU na stale

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Thu 28 Sep 2000 - 14:08:06 MET DST

On Wed, 27 Sep 2000, Padre wrote:

>+ Hi,
>+
>+ Z tego, co wiem to adresu MAC nie da sie za bardzo zmienic.
>+ W zalozeniach mial to byc unikalny adres karty [...]

 Ooops... Nie mogę znaleźć maila który od czasu do czasu puszczam...
 No to "z głowy" (i proszę wybaczyć nieścisłe słownictwo,
korekty mile widziane):
- założenie służyło do zapewnienia unikalnosci adresów MAC
- są dwa adresy MAC: "domyślny" i "aktywnie wykorzystywany".
 Specyfikacja Etherneta *wymaga*, żeby karta umiała ustawić
 adres "aktywnie wykorzystywany" - niektóre protokoły z tego
 korzystają. Z kart które widziałem na oczy jedynie jakiś
 klon NE1000 miał dziurę w obsłudze tej funkcji -:]
- większość programów nie rozróżnia ww. adresów ! Jak ktoś
 ma załadowanego np. DECNETa -;) to w NCP "SHOW LINE"
 podaje "hardware address" a "SHOW EXECUTOR" ten "aktywny"
 (obydwie komendy z "CHARACTERISTIC" !).
[...]
>+ > w linux-e nie mam problemu zmieniam ifconfig i dziala
>+ > ale ten program jest pod winde ;<

 Dla jasności: to jest "aktywny" adres.
 Jeśli ktoś zna nazwę programu pod DOS/Windows, który ustawia
stosownie driver to też poproszę o info: z mi znanych tylko
DECNET to robi (przy czym wymusza adres MAC zarezerwowany
dla obszaru DECNETa !). Pewnie program liczyłby ze 30 bajtów
kodu i trochę na bufory, tylko specyfikację driverów Ethernet
trzeba by poczytać :(

>+ > Jak w nowej karcie zmienic MAC adres zeby program z pod windy go
>+ > widzial ,

 Nowe karty ponadto mają konfigurację w EPROM (flash), i jak
juz ktoś wspominał - trzeba kupić taką kartę (z flashem),
zapuścić stosowny program z dyskietki/CD-ROMa/strony WWW
i ustawić potrzebne bajty -:)

>+ > Interesuje mnie rozwiazanie softwarowe (jakas nakladka ktora pozwoli
>+ > na to co ifconfig)
>+ > ale najlepiej sprzetowe czyli np jakis program do konkretnej karty
>+ > w ktorym mozna zmienic MAC na stale
>+ > (przeciez one teraz wszystko maja we flashu)

 Tylko Marcin nie zapodał, jakiej karty używa -:]
 Chyba najprościej, jak sobie kupi jakąś nową, "w miarę
firmową" (tj. od producenta dającego support !).

[...]
>+ Pozdro.
 Wzajemnie.

 Gotfryd