Re: przejsciowka PCI-ISA ?!?

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Thu 28 Sep 2000 - 13:52:32 MET DST

On Thu, 28 Sep 2000, tbg wrote:

>+ Sa rzeczy na ziemii i niebie o ktorych...
>+ Czy istnieje cos takiego jak "przejsciowka z PCI do ISA"?

 Hm... Nie bardzo może być 100% kompatybilna: ISA ma ciut inaczej
poprowadzone przerwania. Czyli - jeśli wetkniesz to takiej
"przejściówki" kartę ISA (np. SB 16) która bywa obsługiwana
sprzętowo nie tylko jako karta, ale jeszcze jej połaczenie
z kontrolerem przerwań (tj. program typu "optymalizowana
gra" obsługuje kartę *i* jej IRQ na kontrolerze) to będzie
kłopot: będzie działać tak, jak "karty PCI w 100% emulujące
SB" - tj. te 100% nie obejmuje niektórych przypadków -:]

>+ A jezeli tak (w co watpie) to w jaki sposob konstruktor wyobrazaz sobie
>+ montaz karty?

 Też ciekawe -:) Ale karty ISA i PCI są po róznych stronach
"dziurki w obudowie" (co pozwala na "sloty wymienne" typu
"albo ISA, albo PCI") - jeśliby miedzy slotami PCI była
goła płyta (bez elementów, dawno nie widziałem...) to
dałoby się chyba zrobić takie coś:

 gniazdo ISA
(jak w płycie) | | ,--+
                | | | |
                 v--' | "wtyczka" PCI (jak w karcie)

 Z innych rozwiazań które mi przychodzą do głowy:
- karta z prostopadłymi złączami (niektóre slimy COMPAQ
 mają takie coś fabrycznie, tyle że nie PCI-ISA !)
- skrzynka poza obudową (w końcu to niecałe 10 MHz !)
- hm... brakło.. -;)

>+ I prosze sie nie smiac, cytuje oryginal specyfikacji przetargowej :-)

 Gotfryd

--
 Gotfryd Smolik, PTH Stanpol Zabrze.