Re: Co w biosie piszczy !!!!???? Virus - HELP!

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Thu 28 Sep 2000 - 13:27:09 MET DST

On Thu, 28 Sep 2000, Michal Szokolo wrote:

>+ Mariusz Gumowski napisał(a):
[...]
>+ > Bzzt. Error. BIOS jest pamiecia ROM lub EEPROM w zaleznosci od plyty
>+ > glownej.
>+
>+ Bendem złośliwy. PROM, EPROM lub EEPROM, przy czym od kilku lat zazwyczaj
>+ to ostatnie. ROM za drogo wychodzi.

 Minor update: ROM jest zdecydowanie tańszy w produkcji, tylko
user później narzeka że za nowy musi zapłacić parę centów (za ROM)
i kilka dolarów (za przesyłkę) plus serwisowanie -;)
 I update bis: możliwe są jeszcze kombinacje, przy czym z pamiętanych
przeze mnie mamy (umówmy się, że odmiany EEPROM typu FLASH itp. wrzucamy
do jednego worka):
a. EEPROM+EEPROM (np. ASUS T2P4, jeden zabezpieczany zworką zawiera
 "podstawowy BIOS", drugi resztę)
b. EEPROM+EEPROM, zawierające dwie kopie BIOSu -:) w kilku nowszych
 płytach
c. ROM+EEPROM jak w "a" (prawdę mówiąc, z Alphą na pokładzie...),
 chyba "najsłuszniejsze" !
d. ROM+partycja na harddysku (parę COMPAQw)

 Ktoś się dopisuje ? ;)

 Gotfryd

--
 Gotfryd Smolik, PTH Stanpol Zabrze.