Re: Hałasowanie CD-ROMu

Autor: Bogdan (bodzio1o_at_kki.net.pl)
Data: Thu 28 Sep 2000 - 10:07:53 MET DST

On Sat, 23 Sep 2000 12:01:07 +0200, Chemical
<chemical_at_szczecin.multinet.pl> wrote:
>I widzisz, kółko się zamyka. Tak samo jak ty wołasz o nówki, tak inni
>chcą demonów prędkości. Tych drugich zdaje się jest więcej. A starsze
>CDROMy to co, smrodzą?
Nie, ale w znakomitej większości nie zechcą np. przeczytać płytki
CD-RW, poza tym mają więcej problemów (te najstarsze) z odczytem CD-R.
A sądzę, że wystarczyłoby przykładowo umieścić z tyłu zworkę
spowalniającą o połowę - wydaje mi się, że rozwiązałoby to co najmniej
90% tego typu problemów, całą resztą prędkości można byłoby, jak do
tej pory, sterować programowo. Albo jeszcze lepiej: firmowy programik,
który ustawienie zapisuje w pamięci nieulotnej (a'la UDMA33/UDMA66 dla
twardych dysków)

Bogdan