Duron i A7V - prrrroblem :((

Autor: pawel (fox_at_terranet.pl)
Data: Thu 28 Sep 2000 - 08:18:42 MET DST

czesc

mam "maly" problem, ze zdiagnozowaniem ktorego juz sobie nie radze,
dlatego rzucam pytanie na szanowna grupe...

jakis czas temu zmienilem sprzet na durona 650 + a7v.
pamiec, 2 dyski, 2 CD, matrox g400 przeszly ze starego kompa.
zupdatowalem bios plyty do wersji 1004, sterowniki 4in1 w wersji 4.25
wszystko ladnie pieknie... ale...
komp zaczal mi sie wywalac na gierkach. nie zawsze i niekoniecznie
w tych samych momentach, ale jednak - freeze, ewentualnie paski na
ekranie i jakies krzaczenie, konieczny reset.
za tester posluzyla mi giera driver, po odpaleniu wlaczaja sie tam
kolejno dema, a komp zaczal sie wywalac dokladnie w tym samym momencie,
na poczatku drugiego.
zaczalem grzebac w ustawieniach biosu, bez rezultatow, po kazdej zmianie
bylo to samo, w koncu zaladowalem defaultowe ustawienia - dupa blada.
ostatnia rzecza, ktora przyszla mi do glowy byla zmiana wielkosci pliku
wymiany. o dziwo, driver zaczal sie krzaczyc w innym miejscu.
wywnioskowalem, ze moze w takim razie cos nie tak jest z pamiecia -
mialem 2x64/100 - wyjalem jedna. teraz driver nie wywalal sie w ogole.
zamiast tej wyjetej 64 wsadzilem kosc 128 i znowu zaczelo sie sypac,
pomyslalem, ze moze to nie pamiec, tylko sockety pamieci sa walniete,
albo w jakis inny sposob komp sobie nie radzi z komunikacja z pamiecia.
przelozylem 128 w inne gniazdo. wydawalo by sie, ze juz jest ok,
driver przechodzil wszystkie dema, inne giery sie odpalaly bez problemu,
wszystko chodzilo cacy - ale po zainstalowaniu midtown madness 2 znowu
powrocily niepokojace objawy - czyli freeze i do widzenia.
co gorsza nawet w samym windows tez nie jest dobrze, ma jakies dziwne
przestoje, wczoraj mi sie zwiesil prezentujac kilka kolorowych paskow na
ekranie...

pytanie - co to moze byc ? pamiec przeciez wymienilem - wiec chyba nie to
(a wszystko wskazuje na problem z pamiecia, skoro grzebanie przy niej
dawalo efekty w postaci wywalania sie w innych momentach
gry) kosci ida przy nominalnej fsb, zadnego krecenia ani cudowania.

czym ewentualnie przetestowac sprawnosc pamieci ??

hiiieeeeeelp!

--
== fox_at_terranet.pl ==
== pride is what we have. vanity is what others have ==