Co to jest"ERROR - -Can't Write ESCD"- ???

Autor: Artur Dębski (69artur_at_priv7.onet.pl)
Data: Wed 27 Sep 2000 - 21:27:23 MET DST

Czesc wszystkim!
Mam problem ,moj pecet przywital mnie ktoregos dnia nastepujacym komunikatem po POST :
"ERROR -- Can't Write ESCD"
O tajemniczym "ESCD" dowiedzialem sie tyle:

                          "ESCD (Extended System Configuration Data)
In personal computers with Windows, ESCD (Extended System Configuration Data) is data
 that provides a computer's BIOS and the operating system with information for
communicating
with Plug-and-Play (PnP) devices. Full PnP capability requires a PnP BIOS. When a computer
 is started, the BIOS records in the ESCD information about how older (legacy) devices are
configured to the system. A pre-PnP device has an inflexible configuration (for example,
a specified IRQ setting). PnP-attached devices can automatically be configured around the
existing older configurations (or, when necessary, configured manually)."

Nie wiem czy komunikat ten jest z rodzaju "groznych" czy "banalnych" - na pierwszy rzut
oka wszystko funkcjonuje po staremu jednak denerwujacy jest okolo 20 sekundowy
przestoj w czasie bootowania systemu , nie wiem jakie sa konsekwencje nie zapisania
owego "ESCD" dla pracy peceta pod win,linux,czy solaris,nie mam pewnosci czy oznacza
to uszkodzenie plyty glownej ewentualnie kosci biosu,oraz gdzie zapisywane jest owe
"ESCD".
Bardzo chcialbym sie pozbyc sie owego komunikatu moze jest wiec ktos kto mial podobny
problem moze pomoc i rozwiac moje watpliwosci.

Do tej pory zrobilem:
1.Usuniecie przetaktowania - i nic :(
2.Ponowny flash biosu ta sama wersja pliku - nic :(
2.Downgrade biosu o pare miesiecy wczesniejsza wersje - bez zmian :(
3.Reset ustawien biosu - nic
4.Rozlozenie peceta - zostala tylko plyta gl + grafika + pamiec ,wylaczony FDD - nic
5.Wymiana proca,pamieci,karty graf - bez zmian

Moj pecet to :
ASUS P2B /BIOS 1012,Celeron300A_at_464,Matrox Millenium G200,SB AWE64,
3com509B,US Rrobotics V90int ISA,
WD Caviar 8,4 UDMA2 ,WD Caviar 6,4 UDMA2 ,WD Caviar 1,0 MODE 4 ,
TEAC CD540E UDMA2

Z gory dzieki za pomoc!
Serdecznie pozdrawiam!
Artur