Pomocy: problem z nagrywarką Yamaha 8424E

Autor: Sebastian Demski (sdemski_at_poczta.wp.pl)
Data: Wed 27 Sep 2000 - 21:08:13 MET DST

Jestem nieszczęśliwym posiadaczem ww. nagrywarki. Problem polega na tym, że
podczas nagrywania płyt z muzyką (czy to TAO czy DAO) lubi się zawiesić
(gaśnie jedna z diod w nagrywarce i program się zawiesza zazwyczaj trzeba
resetować kompa). Czas i miesce zawisu jest losowe. Płyty z danymi nagrywa
mi bez żadnych problemów.
Jest tak już od nowości. Na początku używałemprogramu WinOnCD 3.7 i
nagrywanie zawieszało się tylko przy nagrywaniu z prędkością 8x i 6x (przy
4x było wszystko ok.). Byłem pewien, że to wina nagrywarki. Oddałem ją do
serwisu i dowiedziałem się, że UNS (usterki nie stwierdzono) oczywiście
skasowano 50zł. Samo testowanie polegało na nagraniu 3 płyt z muzyką. Tylko
pewnie dziwnym zbiegiem okoliczności w testowanej nagrywarce znalazłem
nagraną płytkę z plikami jpg ok. 50mb. Tak, że nie wiem, czy była ona
naprawdę solidnie przetestowana. Testowanie odbyło się programem Nero 4.X
więc pierwszą rzeczą było nabycie powyższego programu.
Okazało się to nieskuteczne (zawiesiła się pierwsza płyta więc nie
stosowałem już więcej NERO).
Wychodziło na to, że to coś z moim sprzętem. Ostatnio miałem do dyspozycji
sprzęt kolegi (Cel 333 płyta na chipsecie VIA, 64MB ramu) więc wypróbowałem
ją na jego sprzęcie. Nagrało się kilka płytek (chyba z 6) i było wszystko
ok. Do czasu, potem zawiesiło się i u niego.
Dorwałem następny sprzęt nowa płyta Abit BF-6 Celeron II 533 i to samo.
Byłem pewien, że to jednak nagrywarka. Zawoże ją do serwisu po drodze
wstępując do kolegi. To była ostatnia szansa dla nagrywarki (sprzęt kolegi
celeron 300A płyta Abit BH) zapodaje dla odmiany jeszcze raz NERO i
nagrywają się bez żadnych problemów 4 płyty. Myślę więc, że jak w serwisie
testują na trzech to znowu mi ją zwrócą. Zawożę do domu i instaluję ponownie
NERO. Nagrywa bez żadnych problemów. Nagrałem z 30 płyt i pewnego pięknego
dnia znowu się zaczyna to samo. Nie wiem co o tym sądzić. Najgorsze jest to,
że zawiesza się już także przy nagrywaniu z prędkością 4x. Nie instalowałem
żadnego nowego sprzętu do kompa ani nie instalowałem żadnych programów.
Dodam, że dzisiaj to nagrała mi co prawda 3 płyty audio, ale jestem pewien,
że to nie jest koniec kłopotów (do tej pory przez pół roku zepsuła ok 50
płyt).
Jeśli ktoś dobrnął do końca tego postu i spotkał się z podobnym problemem,
lub ma jakiś pomysł to proszę o pomoc.

Upgrade firmware do 1.0j nic nie dał.
Dodam, że uaktywnione są opcje DMA (W98SE) dla nagrywarki i dysku (IBM DPTA
20.5GB 7200RPM).

Sprzęt: Celeron 400_at_410, pamięć 98MB, płyta Zida LX, Voodoo 3 2000, tuner
PixelViev, SB Live, modem Spirit

                                            Seba
                                            e-mail: sdemski_at_poczta.wp.pl