Re: Co w biosie piszczy !!!!???? Virus - HELP!

Autor: Michal Szokolo (msz_at_pmp.com.pl)
Data: Wed 27 Sep 2000 - 09:17:33 MET DST

Mariusz Gumowski napisał(a):

> Użytkownik sebart <sebart_at_pczta.pnet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:8qanom$4lp$1_at_news.tpi.pl...

> [...]
> (czy
> podejzenie
> >

> 1. BIOS jest pamiecia ROM, nie mozna go zmienic.

Bzzt. Wrong. EEPROM. Można zmienić, szczególnie że nowe płyty notorycznie
nie mają zabezpieczenia na to.

> 2. CIH uszkadzal CMOS - inforamcje o konfiguracji komputera

Też i przy okazji.

> 3. CMOS'u wynosi teoretycznie 256 bajtow, ale w praktyce sa tylko 64 bajty
> adres jest brany modulo 0x40)

Różnie to bywa.

> 4. Zeby POST ( Power On Self Test ) nie pokazywal bledu przy starcie
> komputera, wirus musialby zapisac tylko 12 ostatnich bajtow, co jest za malo
> jak na wirusa.

W BIOS-ie można spokojnie kilo czy dwa upchnąć. Teorię opracowano już
chyba w '98.

--
Beznamietnie podpalam moj swiat, w koncu liczy sie gest...
[ email:Reply-To ] [ ICQ:sux! ] [ IRC:sux!! ] [ http://msz.pmp.com.pl ]