Re: Co w biosie piszczy !!!!???? Virus - HELP!

Autor: Mariusz Gumowski (mar_gum_at_osowa.gda.osk.pl)
Data: Mon 25 Sep 2000 - 12:10:36 MET DST

Użytkownik sebart <sebart_at_pczta.pnet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8qanom$4lp$1_at_news.tpi.pl...

> PYTANIE : Czy jest cos - moze virus - ktory potrafi przezimowac w BIOS'ie
[...]
> Acha najnowsze (koniec sierpnia) Antyvirusy MKS, NAV 2000 nie widza NIC
(czy
> one sknuja BIOS ???)
> Był kiedys CIH co rozwalał BIOS ale czy mogl sie tą drogą przenosić
> Wymienialem juz płyte 2 razy i reszte hardware'u tez
> Moze ktos z grupowiczow spotkal sie z czyms podobnym. O ile moje
podejzenie
> jest zasadne
> [...]

1. BIOS jest pamiecia ROM, nie mozna go zmienic.
2. CIH uszkadzal CMOS - inforamcje o konfiguracji komputera
3. CMOS'u wynosi teoretycznie 256 bajtow, ale w praktyce sa tylko 64 bajty
 adres jest brany modulo 0x40)
4. Zeby POST ( Power On Self Test ) nie pokazywal bledu przy starcie
komputera, wirus musialby zapisac tylko 12 ostatnich bajtow, co jest za malo
jak na wirusa.

Pozdrowienia,
DeThorne