Re: Zoltrix Spirit i ustawienie kraju.

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_poland.com)
Data: Mon 25 Sep 2000 - 09:08:34 MET DST

Uzytkownik "Highlander" <rhare_at_alpha.net.pl> napisal w wiadomosci

> Spytaj się producenta. A jeżeli argument zwala Cię z nóg
> no to napisz co Ci się zmieniło po zmianie kraju. Ja niczego
> u siebie nie zauważyłem i dlatego powtarzam, że zmiana
> kraju niczego nie daje.

IMHO w zalozeniach tak to dziala, jak napisalem. Byc moze Spirit jest
wyjatkiem (to nie jest winmodem); nie mam go teraz pod reka wiec nie moge
sprawdzic. Bawilem sie za to wczoraj modemem AMR; w sterownikach dostarczonych
z modemem nie ma Polski, w nowszych u producenta juz sie pojawia. Jest za to
specjalnie wyrózniona czeska wersja sterowników (ciekawe, czyzby Czechy
stosowaly odmienne normy niz reszta swiata?). Producent sporo pisze o
_dostosowywaniu_ sterowników do kraju, gdzie modem bedzie uzywany,
samodzielnie przez odbiorców OEM i udostepnia do tego stosowne aplikacje.
Jedna z nich umozliwia np. nagranie calej sesji polaczenia celem pózniejszej
analizy m.in. parametrów sygnalów. Wyróznionym tematem jest równiez stosowanie
centralek PBX w zaleznosci od danego kraju.
Jak wiec widzisz, nie wystarczy skwitowac dyskusji odsylaniem do producenta,
bo samemu jest sie slepym na jedno oko ;-). Poddam Ci porównanie: u mnie
zmiana MTU tez nic na oko nie zmienia w funkcjonowaniu polaczenia z
Internetem; a przeciez wiadomo, _jak_wiele zmienia to w warstwie dla "oka"
niewidocznej...

--
Pozdrawiam
Michal Kawecki