Re: Celeron 400 i overclocking

Autor: Kacalka (kacalka_at_poczta.fm)
Data: Mon 25 Sep 2000 - 09:18:33 MET DST

Mariusz Ponarad wrote:

> Cześć
>
> Posiadam Celerona 400 Mhz PPGA i płytę główną MSI - 6163 BX MASTER. Czy
> możliwy jest overclocking i jeżeli tak to jak duży ?, i w jaki sposób to
> zrobić ???

To zalezy co masz oprocz tego. Jesli masz akcelerator, to zapomnij. BX
MASTER nie ma dzielnika AGP/FSB. Mnoznik jest ustawiony na sztywno na
1/1. Przy AGP 95MHZ przelacza sie automatem na 2/3. W efekcie jezeli
wjedziesz na czestotliwosc FSB powyzej 75 MHz (proc na 450 MHz), to w
aplikacjach 3D (gierki) bedziesz mial zwis. Znowu FSB 95MHz to malo
ktory Celeron wytrzyma.
Druga rzecz to kontroler ATA 66, ktory bardzo lubi miec PCI 33 MHz, a
jak go przetaktujesz, to morze zaczac "rwac", albo zrobic "kaszanke" na
dysku. No i znowu nie masz regulacji FSB/PCI. Jak krecisz jedno, to
krecisz tez drugie. Dopiero przy FSB 100MHz dostajesz PCI na 33MHz.
Wnioski? Kupuj PIII i krec do bolu :)

Pozdro.

P.S. Sam mam BX Mastera i Celera 400 :) Po dwoch tygodniach walki z
"kulerami" pastami i innymi bajerami puscilem toto na 450 MHz.