Problem - MB na VIA691 - wie ktoś o co chodzi?

Autor: Radek Płachta (radar_at_fiber.net.pl)
Data: Sat 23 Sep 2000 - 16:14:52 MET DST

Witam.

Jest plyta glowna na VIA 691. Nie moge na niej ani uruchomić, ani
zainstalowac systemu Win95 OSR2.5/Win98/Win98SE. Wszystkie w wersji
polskiej. Podczas uruchamiania zainstalowanych windows, lub przy pierwszym
uruchamianiu systemu (przy instalowaniu po pierwszym reboot) pojawia się
komunikat:

Błąd inicjalizacji urządzenia VKD.
Błąd ochrony systemu Windows. Należy ponownie uruchomić komputer.

Czy ktoś wie co oznacza VKD, ewentualnie co może byc przyczyną tego
komunikatu?

Nie pierwszy raz składam sprzęt na takiej płycie, ale pierwszy raz taki
problem. Jak zmienię płytę na LX'a to wszystko OK. Nawet dokończyłem
zainstalowanie Win na tym LX'ie bo chciałem wtedy zainstalować VIA4in1, ale
ten supplement nie chce się na LX'ie zainstalować. Na samym początku:
registry error - reboot.

Zmieniałem procesor/ram/grafike/dysk - słowem wszystko. Puszczalem sprzet
nawet w max. uproszczonewj konfiguracji: Proc+RAM+plyta+grafika ISA+hdd i
też to samo.

Płyta nie ma żadnych uszkodzen mechancznych, przerwanych ścieżek Jedyne
zworki jakie są na płycie to: do ustawienia rodzaju flash'a, kasowanie
CMOSu, ustawienie magistrali 66/100MHz. Oczywiście robiłem upgrade bios'u.
Nie pomogło.

Dane płyty głównej:
Super Grace 35-8862-05, VIA691, 2Mbit flash, AT.
Proszę o pomoc, ewentualnie jakieś wskazówki.

Pozdrawiam
Radar