Re: Problem z siecią . Pomóżcie

Autor: Sebastian Biały (heby_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 22 Sep 2000 - 14:15:10 MET DST

Master napisał(a):
> 1.Czy mozliwe jest spalenie karty sieciowej w burze kiedy piorun w kabel
> nie trafil tylko gdzies niedaleko (kabel idzie przy rynnie ).

 Uderzenie pioruna tworzy fale elektromagnetyczna, ktora rozchodzac sie
indukuje we wszystkim, co "dlugie i metalowe" napiecie.

> 2.Czy to normalne ze gdy dotykam kabla koncentrycznego (tego od sieci ) i z
> tylu kompa to czuje lekkie
> porazenie pradem (kabel lezy sobie pod ziemia i do niczego nie jest
> podlaczony w tym momencie ) .Zreszta przez spory czas
> tak mnie porazalo ale siec dzialal OK nic sie nie dzialo kiedy podlaczalem
> kabel nie dotykajac kompa tylko trzymajac sam trojnik.

Razi jak najbardziej, choc jest to bardzo wysokie napiecie, to samo
porazenie jest bardzo malym pradem (nieprzyjemne, ale nieszkodliwe). To
w BNC jest najzupelniej normalne. Ponadto jesli twoj kabel lezy w
poblizu innego energetycznego, to sie w nim indukuje napiecie (jak w
transformatorze).

> 3.Czy wlasciwe mozna wyjmowac kabel od lana przy wlaczonym kompie czy raczej
> przy wylaczonym

Nawet, jesli czujesz porazenie przy dotykaniu, to karcie raczej nic nie
grozi, za male prady plyna, zeby ja uszkodzic.

> 4. Czy mozna w jakis sposob ( bez kupowania Netprotectorow i innych takich )
> zabezpieczyc sieciowki zeby sie juz nie
> palily. Ja zastanawialem sie nad wlutowaniem w kabel po 2 bezpieczniki ale
> nie wiem czy to przejdzie.

Bezpieczniki nie zdaza wylaczyc obwodu, ponadto tu problemem jest raczej
napiecie, a nie prad. Mysle, ze raczej pomogly by transile, czy inne
elementy zabezpieczajace przed przepieciami.

> 5.Czy sieciowka moze sie spalic jezeli na drugim koncu kabla polaczym
> przewod "zimny" z "goracym".

 Masz na mysli BNC ? raczej ciezko byloby pomylic zyle z ekranem :) W
skretce nie powinno zaszkodzic, bo widzialem juz takie numery na "zywo"
i nic sie nie dzieje. Ponadto producenci kart (przynajmniej wiekszosci)
to ludzie z glowa i nie zapominaja o zabezpieczeniach.

--
Sebastian Bialy - heby_at_poczta.onet.pl