Re: Dźwięk stereo przez karte TV a kablówka !!!

Autor: Adam Stawiszyński (stawek_at_mazurek.man.lodz.pl)
Data: Wed 20 Sep 2000 - 15:42:52 MET DST

Użytkownik "zasadka" <zasada_at_phys.uni.torun.pl> napisał w wiadomości
> Czesc
> Zepsul mi sie telewizor. Na nowy mnie nie stac bo chcialbym juz kupic
> stereofoniczny. Chce kupic karte TV do mojego kompa. Sygnal TV bede mial z
> kablowki. Czy dzwiek bedzie stereo? Jaka karte TV byscie polecili? Czy w
> kablowce jest jakis specjalny sposob kodowania fonii, ktory jedne tunery
TV
> "rozumieja" a inne nie?

    Najczęściej spotykane standardy TV-Stereo to: analogowy-A2, wystepujący
w dwóch odmianach (CCIR i OIRT, różne częstotliwości drugiego kanału, tak
jak mono BG/DK), i cyfrowy-NICAM (na szczęście bez odmian zachodnie/inne).
    Co do kart TV, to można kupić z opcją stereo. Najczęściej jest to A2,
ale pewnie najczęściej niestety zachodnie. W mojej kablówce nadają mi to
drugie A2, więc mój tunerek (AverTVPhone 98 w/VCR) się nie mógł wykazać na
tym polu. Podobno można też kupić wersje z NICAMem. Osobiście nie widziałem
(pewnie bym i tak nie kupił, bo podobno są ch.....nie drogie). Ciekawym, czy
wtedy obsługiwane jest także A2 i które? Nie będzie mi dane tego sprawdzić
jako, że za dodatkowe 130PLN zakupiłem "wielosystemowy dekoder stereo",
który dekoduje oba A2, NICAM i jeszcze jakiś standard o którym nigdzie nie
słyszałem. Automatycznie się przełącza, może sygnalizować na diodkach LED
jaki standard aktualnie dekoduje i ogólnie działa SUPER. Jestem z niego
bardzo zadowolony. Jedyną jego wadą jest koniecznośc drobnej przeróbki jeśli
na płycie głównej nie złącza ISA. Przeróbka polega na zmianie sposobu
zasilania dekoderka (dorobiłem gniazdko jak w dysku twardym).
    Teraz mam w programie do obsługi tunerka dźwięk na MUTE i jego
dekodowaniem zajmuje się całkowicie dekoderek. Mogę polecić to rozwiązanie
osobom zastanawiającym się jak to zrobić i mającym parę złotych na zbyciu.

Pozdrawiam

Adam

P.S. Jakby ktoś chciał adres to zamówień przez internet (bo można zamówić i
otrzymać pocztą do domciu), to nie chciałbym robić kryptoreklamy i mogę
wysłać na priva.
P.S.2 Z mojego tunerka też jestem zadowolony i mogę go polecić. Działa
najlepiej z oprogramowaniem producenta (z innymi są jeszcze pewne
niedoróbki), ale mnie to nie przeszkadza. Ale ja jestem bardzo kompromisowy.