Re: CDROM 8x 48x i UDMA

Autor: Xaltuton (demiurg__at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 19 Sep 2000 - 22:25:22 MET DST

TeleSfor <telesfor_at_polsl.gliwice.pl> napisal:

>Czesc ludziska :)
>Mam CDROM 8x i CDROM 48x. Ten pierwszy IDE z elektronika PHILIPS'a a ten
>drugi to Toshiba EIDE UDMA33. I teraz pojawia sie pytanie. Ma pierwszy
>kanale EIDE mam dysk UDMA66 a na drugim chce zarzucic te napedy. Gdzies
>kiedys czytalem ze jak podlaczy sie dwa urzadzenia do jednej tasiemki
>(jedno szybki i drugie wolne - chodzi o transfer) to wtedy w tym
>szybszym urzadzeniu bedzie hamowany transfer. Ale caly czas czy tylko
>podczas pracy tego wolniejszego. Qma ktos ten temat?
>Chce miec ten wolny (8x) CD do sluchania muzy, ale trzeba go czyms
> [...]

Osobiscie mam na secondary master cdrom x48, a na secondary slave
x4. Nie zauwazam zadnej roznicy w pracy szybszego cdromu, czy to
podczas pracy single czy double. Teoretycznie transfer
powinien byc na najwyzszym poziomie akceptowanym przez
oba napedy, ale jak to w zyciu bywa jest z tym roznie.

Andy