Re: Plyta Abit BE6-II + Celeron 633 juz wiem ;)

Autor: j3898_at_hotmail.com
Data: Tue 19 Sep 2000 - 09:49:34 MET DST

j3898_at_hotmail.com wrote:

> Sciagnalem programik WCPUid i uruchomilem go na moim sprzecie. Podal on
> takie dane dla procka: internal 634 MHz, external 66 MHz.
> No i jaja, bo Sandra dokladnie w tym samym czasie pokazywala mi, ze FSB
> chodzi na 115 MHz, a przeciez to "external" dotyczy chyba tego samego,
> prawda?

Odpisuje sam sobie, ale wczoraj podlubalem jeszcze w kompie i bylo tak:
Przynioslem na dyskietkach przerozne male programiki, miedzy innymi
WCPUid w wersji 2.7 i 2.8. Przezylem pare nerwowych chwil, poniewaz
WCPUid wypisal mi external o wartosci 115.xx MHz, czyli identycznie jak
Sandra! Zalamalem sie... ale uruchomilem mojego wczesniejszego WCPUid,
ktorego mialem na dysku pare dni wczesniej. Ten za to pokazal mi
czestotliwosc FSB o wartosci 66.x MHz... Inne programiki nie dzialaly,
bo albo byly np. na AMD, albo pod prawdziwego DOSa albo pod inny system
;)

W kazdym razie wersja WCPUid, ktory mi podal zawyzona czestotliwosc, to
2.7, a ten, ktory podal 66 (przy ustawionych 66 w BIOSie) to nowsza, 2.8
- nalezy wiec wierzyc raczej nowszemu. Chcialem sie jednak upewnic i tym
razem ustawialem dipy na plycie zamiast bawic sie SoftMenu. Ustawilem
recznie 66 MHz i odpalilem nowszego WCPUid - pokazal tyle, ile jest w
rzeczywistosci, czyli 66. Natomiast ten starszy znowu mi wyjechal ze 115
! Sandra rowniez ;) W ramach testu przelaczylem dipami (znowu) plyte na
75 MHz. Nowszy WCPUid wykazal mi za pierwszym razem external=74.x MHz,
za drugim razem rowne 75. Powinienem mu wierzyc, prawda? Przy okazji
procesor chodzil mi z czestotliwoscia 713 MHz (a mam 633 normalnie).
Wszystko sie wiec zgadza.

No i tradycyjnie jakies pytanie: jak myslicie, dlaczego Sandra i ten
starszy WCPUid podaja takie dane wziete z sufitu i w dodatku te same? Ja
nie mam pojecia, ale skoro podaja identyczne, to skad sie one biora?

Teraz glosno chcialbym przeklac ten badziewiasty program firmy SiSoft.
Sandra nie nadaje sie do niczego, no, chyba, ze ktos chce sprawdzic, ile
jego komputer ma RAM'u... i porownac z tym, co wie.
Zaluje, ze zachcialo mi sie podgladnac moj komputer tym programem, bo
przezylem niezly stres.
Tak przy okazji zrobilem sobie upgrade BIOSu i teraz moge od razu wybrac
procesor 633(66) - wczesniej byl przeskok 600 i 655 ;)

Jeszcze raz chcialbym podziekowac tym, ktorzy mi odpisali, a szczegolnie
Chektorowi (chyba dobrze napisalem? ;) ).
Wiedzialem, ze znajde tu ludzi, ktorzy potrafia pomoc. Dzieki!

P.