Re: VIA vs Intel ?

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Mon 18 Sep 2000 - 20:29:00 MET DST

Hi,

Tadek wrote:

> Chyba że chce zaoszczędzić i sam sobie w godzinkę poskłada i
> zainstaluje co chce.

To raczej nie zaoszczędzi wcale. W większości sklepów sprzęt w komplecie
jest tańszy lub co najwyżej o kilka złotych droższy niż części. I do tego
ma się jakąś gwarancję, że całość działa ze sobą.

> To chyba ja mam tyle szczęścia. Ile razy coś instaluję na płytach BX -
> wkładam w wolne miejsce i działa. Na innych chipsetach - żonglerka

To masz cholerne szczęście. Ostatnio żonglowałem kartami w komputerze
na płycie MSI BXMaster -- każdy slot z czymś dzielił przerwanie i znale-
zienie takiego, w którym karta TV działała bez zawieszeń zajęło z pół
godziny.

> ? Uważasz że Yamaha ma mniejszy rynek odbiorców audio niż kreatif ????
> Chyba jedynie w tanich kartach do PC a i tu nie byłbym w 100% pewny...

Ale czy Yamaha sprzedaje nowy model karty za ceny koło tysiąca złotych?
Tyle na początku kosztował Live. A nawet oryginalna karta Yamahy nie
przekraczała 500 zł, a karty innych producentów na tym samym układzie
były w cenie między 50 zł a 200 zł (możliwości te same, nawet sterowniki
pod Yamahę WaveForce XG oryginalną działają bez problemów).

> A kupiłbym to, albo tamto. Faktem jest, że kupiłem kartę która świeżo
> opuściła fabrykę. Te parę lat temu to była NAJNOWSZA technologia.

Niekoniecznie. Układ Creativa zastosowany w Live jest już dość leciwy
i wielu specjalistów przyznaje, że gdyby nie oprogramowanie wykorzystujące
moc procesora głównego i przeprogramowujące układ karty to ta karta nie
miała by już szans. Już w momencie wypuszczania na rynek nie był najnowszy.

> Szczerze to chciałem MonsterSound MX200 (MX300) na Vortex-2 ale
> Kreatif okazał się być bardziej obrotny i szybciej wszedł na polski
> rynek. Zresztą nie żałuję - dwa pierwsze miejsca w CHIP top ten w
> rankingu POWER zajmują SBlive! (Platinum i 1024).

Eech, nie podpieraj się CHIPem lepiej... Tam wygrywają dyski Seagate,
modemy Zoltrix i inne cuda... Nawet w kategorii Power czasami.

> Jak większość kompilatorów do niedawna optymalizowało kod do procków
> Intela :)

Ino że ta optymalizacja zazwyczaj nie była problemem. Natomiast optymalizacja
Live w zasadzie uniemożliwia jego normalne wykorzystanie.

> I olać Intela. Podobnie jak innych monopolistów. (M$, Oracle, TPSA...)
> Bez przesady...

Intela olewam, Oracle olewam, TPSA olewam (poza telefonami zwykłymi jeszcze,
ale nie na długo), MS prawie olewam (używam tylko Windows NT i Visual C++,
ale też planuję zmianę). Jakiś problem?

> Bo nie wykorzystują nawet 30% możliwości. Może Alsa (chyba tak to się

A jakież to niesamowite możliwości są potrzebne w karcie dźwiękowej?
Ma czysto grać w dobrym stereo i ładnie nagrywać bez zniekształceń.
Nic więcej.

> nazywa?) coś zmienia - nie wiem. Standardowy moduł do emu10k1 pozwala
> tylko wydobyć dźwięk. Chyba nawet regulacji niskie-wysokie nie ma...

Bo to się robi na wzmacniaczu, a nie na karcie.

> Dlaczego mały Mercedesik klasy A kosztuje tyle co dwa Matizy?
> Podpowiem Ci: Sąsiad ma merca z lat 70-tych. Na chodzie. Jako taryfa.

Niektóre maluchy też tyle żyją. Jakie wnioski z tego wyciągnąć?

> A przeciętne japońskie (chyba daewoo jest koreański - ale to też te
> strony) nie wytrzymuje nawet 10lat.

I tak po pięciu latach się sprzedaje i kupuje inne. Tak samo z komputerem
-- po roku czy dwóch sporo elementów się wymienia. Nie wszyscy tak robią
(ja zazwyczaj nie), ale większość -- tak.

--
| Radosław Sokół  |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/ |