Re: popsuty naped cd

Autor: Krzysztof Pawleta (krzys_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Mon 18 Sep 2000 - 12:05:19 MET DST

Chemical wrote:

> A co może być przyczyną że napęd (Samsung 32x) coś czyta, nagle
> zatrzymuje płytkę i rozkręca ją ponownie? Coś w rodzaju jakby laser w
> trakcie odczytu nagle się "zgubił" i próbował ustawić się względem
> pierwszej ścieżki.
> Do czego służy ten opornik? Od kiedy puściłem elektronikę widea z
> dymem kręcąc takim jednym mam pewne opory co do... rezystorów:))

Ale musiałeś się wysilić, żeby "wykręcić" (czyli wyłamać) jakikolwiek
rezystor!!!
Ja lubię kręcić potencjometrami i prawie cały sprzęt w domu mam teraz
rozregulowany (głównie telewizory ;-(((
I jakoś nigdy mi się nie zdarzyło, żeby się przytym spalił (sam oczywiście
;-)
(trzeba wiedzieć czym napewno nie można kręcić ;-)
Wracając do tematu: zatrzymywanie płyty podczas odczytu (mowa o srebnej,
nieporysowanej płycie) jest wynikiem:
a) zabrudzenia "oczka" lasera (jakoś nie zdarzyło mi sie jeszcze...)
b) właśnie rozstrojenia lasera - prawie każdy laser ma potencjometr (obok
"oczka") - tylko czasem bardzo trudno sie do niego dostać ;-(
(moja rada bardzo małe obroty (1/16 obrotu) - przeważnie w kierunku bliżej
krawędzi - dziwnie wszystkie CD-ki jakie regulowałem były już nastawione
blisko krańcowego położenia - trzeba było zbliżyć to położenie jeszcze
bardziej (lub dolutować rezystor SMD, na który przeważnie było miejsce ;-)

|		'Krzys' Pawleta			|
|	mailto:pawletak_at_priv5.onet.pl		|