Kłopoty po zainstalowaniu modemu

Autor: Tomek Lisowski (TPK) (Lisowski.Tomasz_at_sssa.com.pl)
Data: Mon 18 Sep 2000 - 12:36:09 MET DST

Proszę Was o komentarze i poradę w sprawie problemów, które pojawiły się po
zainstalowaniu modemu:

Mój sprzęt:
Celeron 466MHz, 64 MB RAM
płyta MSI BX Master ze zintegrowanym kontrolerem ATA 66
karta graficzna STB Nitro 3D 4 MB
modem Pentagram Diablo wewnętrzny na PCI
reszta standardowa ... system operacyjny Win98SE PL

Po zainstalowaniu modemu w pierwszym wolnym slocie PCI WinAmp przestał
odgrywać pliki MP3. Oscyloskop pokazywał jakieś drgania przez sekundę, potem
zamierał. Zaznaczam, że płytkę CD odgrywał prawidłowo.

Przełożyłem modem do następnego slotu PCI. Hurra! WinAmp z powrotem odgrywał
pliki MP3. W wielu programach (PaintShop Pro, Paint, Word, ...) próba
wywołania podglądu wydruku, czy też wydrukowania czegokolwiek kończyła się
zamarciem systemu na kilkanaście sekund. W międzyczasie widać było, jak
aplikacja próbuje zyskać jakiś dostęp do CPU, gdyż skokami, co kilka sekund
pojawiały się elementy ramki okna podglądu wydruku. Gdy już się to pokazało,
mogłem wykonać wydruk. Sam proces drukowania przebiegał bezproblemowo (HP
DeskJet 710C).

Skąd te zakłócenia. Czasem myślę, że gdybym przełożył modem do kolejnego
slotu PCI, coś innego w moim komputerze miałoby problemy. Sam nie wiem ...

Czy ktoś ma jakieś podejrzenia, dlaczego tak się mój system zachowuje?
Zaznaczam, że w menedżerze urządzeń nie ma żadnych konfliktów pomiędzy
zasobami. Gdy w SiSoft Sandra oglądam przydzielone IRQ do poszczególnych
urządzeń, to jest tak, że niektóre przerwania są przydzielone do kilku
urządzeń (2-3), ale podobno to jest normalne, a płyta jakoś sobie z tym
radzi.

Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki.

Tomek Lisowski
lisowscy_at_data.pl