Re: VIA vs Intel ?

Autor: Vetch (free24_at_netsys.pl)
Data: Mon 18 Sep 2000 - 09:37:44 MET DST

Witam !

"Radoslaw Sokol" <rsokol_at_iname.com> wrote in message
> VIA po prostu trzeba dać fachowcowi do skonfigurowania i wtedy jest
dobrze.

Problem polega na tym, że potrzebuję porządny sprzęt do pracy, ale w domu.
Poza tym pracowałem 5 lat w serwisie kompów, a teraz programuję i mam dość
pieprzonych, świrujących pc-tów.
Przestałem się interesować płytami i maniakalną pogonią za coraz lepszymi
kartami 3d, na których i tak nie ma w co grać.
Sprzęt ma działać poprawnie, ale jak wiadomo z milionem podzespołów do
wyboru, ciężko zachować stabilność pracy zestawu.
Tego problemu nie mają np. użytkownicy Mac'ów, gdzie elementy są dobrane do
konkretnej konfiguracji.
Wiele razy po zakupie różnych płyt, czy kart byłem królikiem doświadczalnym
i "beta - testerem" producentów.
Teraz wolę wywalić więcej kasy i kupić coś porządnego, niż pieprzyć się
przez pół roku w ustawianie przerwań, konfigurację pamięci, czy zmienianie
kart z nadzieją natrafienia na jakiś działający egzemplarz.
Płyta po zakupie ma działać, i to od razu - w końcu do jasnej cholery za to
się płaci.
Poza tym mam podstawy do obawy przed VIA. Używam Windows2000 , bo to
naprawdę zajebisty system, a jak wiadomo to nie VIA współracuje z
microsoft'em, ale Intel, więc można przypuszczać że ta współpraca odbije się
na lepszej pracy zestawu.