Re: zrownoleglanie...

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Sat 16 Sep 2000 - 21:27:41 MET DST

"luck" <luck_at_war-net.hm.pl> writes:

> Chcialbym zbudowac (w miare) zdublowany system internetowy.
> Chodzi mi o uslugi jakie swiadcza providerzy, hosting WWW,
> email itp.
>
> Zaczynajac od poczatku musze miec dwa lacza w swiat.
> Tu akurat jestem zorientowany (BGP i wlasny AS) wpiete
> do roznych routerow (narazie jednak router bede mial jeden,
> ale zakladam ze cisco sie nie psuje).
> Dalej, jakis switch, no i serwer.
>
> I tutaj mam pytanie, jak sobie poradzic z zdublowaniem serwera
> (moze jakis klaster)?. System operacyjny to oczywiscie linux.

Najprosciej to chyba ustawic dynamiczny routing na tych linuxach,
dac im jednakowe IP, dac jednemu wiekszy priorytet, dac krotkie
keepalive/timeouty, i wtedy zalatwi to po prostu sam routing -
oczywiscie sesje do tego komputera ktory padl rowniez padna, ale
nowe przyjda juz na zapasowy.

--
Krzysztof Halasa
Network Administrator