help ! IBM DTLA, HDtach 2.61 i chipset VIA :(

Autor: hattab (hattab_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 16 Sep 2000 - 22:25:22 MET DST

Pomocy ! Mam IBMa DTLA 307030 i plyte DFI na MVP3 z kontrolerem UDMA66.
Dysk jest na 100% dobrze podlaczony (tasma, samodzielny master) i optymalnie
ustawiony w kompie (switche i bios). Wszystkie problemy zaczynaja sie w
Wingrozie - otoz po przetestowaniu HDtach 2.61 wychodzi, access ok. 10 ms,
przy sequential speed mam blisko 22 tys. a burst wychodzi srednio 21,5 !!!
Nie jest to normalne dla udma4 i takiego dysku.
Service pack mam 4.24, OS to stary W98. Jesli zainstaluje starszy sterownik
na Ide do Via, to osiagi dysku spadaja - sequential do 15 tys. a burst do 6
mbps !!!! A programik dmatool pokazuje, ze UDMA jest wlaczony !!!! Ale co
najdziwniejsze, tylko wtedy Hdtach pokazuje ze ten dysk to IBM DTLA 307030
:(((. Przy service pack-u dysk jest wykrywany jako Generic IDE type 46.
Wylaczanie drugiego kanalu IDE tez nic nie daje !
Bede wdzieczny za kazda pomoc, bo obecnie wyglada to tak jakby dysk chodzil
wolniej niz U33 :(((.

Btw: Czy w ogole HDtach to wiarygodny tester ? Jak puscilem Sandra 2k pro to
pokazuje wyniki zblizone do UDMA66. Sa jakies inne programy tego typu ?

Pozdrawiam
hattab_at_poczta.onet.pl