Re: VIA vs Intel ?

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Sat 16 Sep 2000 - 19:53:22 MET DST

Hi,

Tadek wrote:

> Płyty z VIA są dla masochistów. I fachowców... A dla człowieka, który
> potrzebuje narzędzia do pracy, polecam Intela. I to sprawdzony,
> dopieszczony BX.

Człowiek, który potrzebuje narzędzia do pracy, idzie do firmy, dostaje
poskładany i skonfigurowany komputer i na nim pracuje, nic nie grzebiąc
ani w sprzęcie, ani w oprogramowaniu.

> Ile czasu trwało, zanim odpowiednio 'poukładałeś' karty w slotach?
> I ile godzin (dni, tygodni - niepotrzebne skreślić :)) w Sieci
> grzebałeś za wszystkimi poprawkami?

Dopóki nie kupiłem karty TV, nie traciłem ani sekundy -- wkładałem i
działało. Po kupnie karty TV ze dwie godzinki straciłem na takie poprzek-
ładanie kart, żeby nic się z niczym nie gryzło -- ale tak jest nawet na
płytach BXowych (tu slot 2 dzieli IRQ z 4, slot 5 z kontrolerem USB itd).

> Pod jakim systemem ?

Windows NT 4.0

> Raczej trzeba znać sztuczki, kruczki i mieć moc magiczną...
> ("Niech moc będzie w Wami!")

Ech, przesadzasz, i to mocno...

> To chyba ze świeczką takich szukać. Miałem dwa razy VIA. Z pierwszą
> nie miałem problemów, bo miałem tylko grafikę (S3 PCI), dźwięk GUS i
> drukarkę... Potem przyszedł czas na Live!a i ... CUDA wyprawiałem,
> żeby nie trzaskał... Wyłączenie UDMA33 było półśrodkiem ale działało.

Live to po prostu tandetna karta monopolisty. Kupiłbyś sobie kartę na
układzie Yamaha 724 i nie miałbyś ani kawałka problemu z instalacją
czy jakimś trzeszczeniem. Kupno Live to było kupno kłopotów.

> Potem zmieniłem na 443BX. Po pierwszym złożeniu i standardowym
> zainstalowaniu driverów działało bez zarzutu.

Bo Creative dopieścił swoje drivery do chipsetów Intela a inne olał.
Rada na to: olać Creative.

Swoją drogą pod Linuxem jakoś Live nie trzeszczą niezależnie od chipsetu.
Po prostu mają tam porządne sterowniki.

> Teraz mam jeszcze skaner USB, Rivke128 (AGP), 3coma (sieć), Spirita i
> wszystko chodzi od wsadzenia. ZERO problemów.

Dokładnie tyle samo problemów ja mam.

> Intel the best.

I płać jak za zboże. Jak masz forsę, to proszę bardzo. Ja za zaoszczędzone
na chipsetach i procesorach Intela pieniądze wolę dać 2x więcej RAMu do
komputera i będę miał i tak szybszą maszynę.

--
| Radosław Sokół  |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/ |