Re: VIA vs Intel ?

Autor: rwx (rwx_at_pro1.promail.pl)
Data: Sat 16 Sep 2000 - 14:04:24 MET DST

Radoslaw Sokol wrote:

> Ja chcę po prostu zabezpieczyć się przed zalaniem potem dziesiątkami postów
> i listów użytkowników, którzy wzięli się za konfigurowanie zestawów z chipsetem
> VIA i natrafili na jakieś problemy. Chcę tez zniechęcić tych "szpeców" od
> komputerów, co to nigdy instrukcji do płyty nie czytali i zaraz po złożeniu
> komputera kręcą szynę aż do momentu, w której maszyna w ogóle się nie bootuje.
> Jak ktoś podchodzi do sprawy fachowo i poważnie, to uruchomi zestaw z VIA
> bez większych problemów i będzie mu to działało.
>
> Swoją drogą instrukcję do mojej płyty jest jedną z moich ulubionych lektur,
> [...]
Hi!
Kolega ma całkowitą rację. Uważam że dokładne przeczytanie instrukcji do
nowej płyty to podstawa. Niektórym wydaje się że cudowny bios sam się
skonfiguruje, później tylko format hdd, szybka instalka win i Q3 :))).
Wyjątki w stylu abit be6-2 potwierdzają regułę. Sam "ciepło" wspominam
płytę z via mvp3, która za cholerę nie chciała odpalić. Po
wielogodzinnym wpatrywaniu się w rządki zworek i w instrukcję wylukałem
że producent raczył zapomnieć o kilku zworkach. Na płycie i w książeczce
były PUSTE piny !!! No ale dalej było z górki :).

pzdr

p.s.
Kupujcie płyty znanych producentów chyba że chcecie być beta-testerami
jakiego szajsu.

--
Wielki konkurs Serwisu RUBIKON! Sprawdz, mozna wygrac: http://konkurs.rubikon.pl