Komputer wpada w letarg

Autor: HryneK (hrynek_at_box43.gnet.pl)
Data: Fri 15 Sep 2000 - 18:12:53 MET DST

Bardzo proszę o pomoc, gdyż żaden z moich znajomych nie potrafi stwierdzić,
co jest przyczyną "choroby" mojego komputera.

Objawy są następujące:

Czasami restartuje się bez żadnej widocznej przyczyny i nie włącza się,
tzn. widzę czarny ekran, monitor pokazuje, że jest w stanie uśpienia,
klawiatura nie odpowiada, kontrolki wszystkich dysków palą się. Jedyne, co
można zrobić, to wcisnąć reset na obudowie, ale niestety nie zawsze to
działa - wszyskto wskazuje na to, że komputer restartuje, ale jeszcze przed
pokazaniem czegokolwiek na ekranie znów wpada w ten sam stan. Znowu reset -
i znowu to samo, i jeszcze raz, i kolejny. Kilka dnie temu mój młodszy brat
spędził na tym 15 minut, ale w końcu dał za wygraną. Trzeba było wyłączyć
komputer, odczekać chwilkę i ponownie uruchomić. Nie jest to dobre
rozwiązanie, gdyż kilka (czasem kilkanaście) włączeń i wyłączeń dziennie
nie wpływa dobrze na dyski.

Kilka tygodni temu przełożyłem kartę grafiki do innego slotu PCI i pomogło,
ale ostatnio to nie zadziałało.

Konfiguracja mego zabytku:
Cyrix 120Mhz PR 150+
płyta główna na chipsecie vx (wiem tylko tyle)
32MB edo ram
Apollo 3Dfx (Voodoo Rush + MX96251)
Seagate Medalist 8,6GB
Seagate Medalist 1,2GB
cd-rom Mitsumi 6x
SB 16 Vibra

Wszystkie komponenty przetestowałem programem Norton Diagnostisc (z Norton
Utilities) i testy nie wykazały niczego - sądziłem, że może ram jest
uszkodzony, ale nie.

Dodam jeszcze, że bywają dni, gdy wszystko cały czas działa poprawnie, ale
w niektóre nie da się komputera używać.

--
HryneK
www.bledy.px.pl - błędy oprogramowania