Re: Tasiemki czyszczace do HP SureStore T20

Autor: Bartosz Kiziukiewicz (kiziuk_at_alpha.net.pl)
Data: Fri 15 Sep 2000 - 18:25:06 MET DST

On 14 Sep 2000 17:00:53 GMT, Michal 'Orr' Daszkowski
<midas_at_ufik.idn.org.pl> wrote:

> Poszukuję czegoś takiego jak w temacie. I nigdzie nie mogę znaleźć.
> To jest streamer na tasiemki Travan-4/Travan-5 o ile się orientuję.
>
> Przestał działać :-( najprawdopodobniej w wyniku zabrudzenia. Zanim
> go ewentualnie oddam do serwisu, to chciałbym się przekonać czy
> przeczyszczenie taką tasiemką nie wystarczy.
>
> Kto wie, gdzie to kupić?

Co prawda nigdy nie widziałem mechaniki streamera od środka
(podejrzewam jednak, że zapis jest helikalny, jak w VCR), ale nie
polecam czyszczenia głowic (w streamerze czy jakichkolwiek innych)
JAKIMIKOLWIEK taśmami czyszczącymi.
Po takich zabiegach głowice nadają się tylko do wymiany.
Najlepiej taki sprzęt otworzyć (jeśli nie jest plombowany) i wyczyścić
głowice np. VideoSpray'em firmy Koenig. W ostateczności może być
spirytus.
Nie używaj też żadnych wacików i tego typu rzeczy jeśli jest to np.
wirujący bęben bo tam na krawędziach głowic mogą zostać kłaki. Dużo
lepsza do czyszczenia bębna jest zwykła biała karta papieru zwilżona
medium czyszczącym. Owijasz kartkę na palcu, przykładasz do bębna i
robisz nim jeden lub dwa obroty. Potem w razie potrzeby powtarzasz
operację.

--
Pozdrawiam
  Bartek