Re: PII -> PIII

Autor: Sebastian Kaliszewski (Sebastian.Kaliszewski_at_softax_com.pl)
Data: Fri 15 Sep 2000 - 11:41:30 MET DST

M wrote in message <39c08aea$1_at_news.vogel.pl>...
>Dobra, a co z moim problemem, czy jesli wsadze PIII za PII na plyte
>skonfigurowana pod PII to co wtedy?

Zależy jakie PIII

>Czy musze cos przedtem zmieniac w BIOSie, czy niekoniecznie?

NAjlepiej ustaw napięcie na autodetect

>Czy jesli wsadza procka PIII za PII i dopiero wtedy wejde w BIOS to moze mu
>cos grozic?

Jeśli to nowe (niskonapięciowe) PIII to owszem tak (zależy od płyty, ale
producenci potrafią nieżły badziew odstawiać)

>Jakie sa napiecia zasilajace dla PIII?

Różnie od 1.5V do 2.05V w zależności od modelu (patrz niżej)

>PII to chyba 2V o ile mnie pamiec nie myli, a PIII 450?

PIII 450 też ma 2V. Generalnie wersje: 450, 500, 533, 550 chodzą na 2.0V 600
i 600B na 2.05V (za nieskie napięcie nic im nie zrobi, ale mogą się po
prostu wieszać). Wersje 500E i 550E (tylko FCPGA), 600E, 600EB i wszystkie
szybsze (650, 667, 700, 733, 750, 800, 800B, 850, 866, 933, 1000) chodzą na
napięcia poniżej 1.75V. Sensowne płyty (prawie wszystkie) same wykrywają
jakie napięcie potrzebne jest prockowi (procek sam mówi czego chce) więc
najlepiej jest ustawić napięcie na autodetect i będzie OK z jednym ISTOTNYM
warunkiem: ze blyta w ogólem OBSLUGUJE niskie napięcia!!!
Starsze płyty często w ogóle nie obsługiwały napięć poniżej 2.0V lub 1.8V
mimo że udostępniały(!) ustawienia dla takich napięć. Najlepiej spisz sobie
dokładnie dane płyty (nie zapomnij o "Revision Number" / "Version Number")
wejdź na stronę producenta i sprawdź które modele płyta obsługuje.
Jak już będziesz wymieniał procek to pamiętaj o ustawieniu wszędzie napięcia
na autodetect jeszcze przed przełożeniem układu!

Pozdro Sebastian Kaliszewski

--
"Never underestimate the power of human stupidity" - from Notebooks of L.L.