Re: Wypalanie -moj 1 raz

Autor: Zbyszek T. (zbyszek_at_gd.home.pl)
Data: Thu 14 Sep 2000 - 11:23:38 MET DST

Użytkownik zuko / Shark von Cygnus <shark_at_post.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:pic0ss82vm46np2sq4g33unn0iq1ee5mpk_at_4ax.com...
> To co piszesz o tej warstwie i jej ścieraniu to prawda, ale ja
> zrobiłem taki eksperymencik, że:
> - wsadziłem całą płytkę do wody, wyjąłem, wysuszyłem, warstwa nie
> naruszona.
> - namoczyłem płytkę, zacząłem zdźierać tę warstwę. Całej mi się nie
> udało, ale połowa zeszła. Płytka przez mojego LG została przeczytana
> BEZ ZAJĄKNIĘCIA.

To prawda, wierzchnia warstwa nie bierze udziału w procesie odczytu
(niektóre płytki w ogóle jej nie mają) - promień lasera odbija się od
znajdującej się pod nią metalicznej warstwy odblaskowej, jednak brak tej
pierwszej powoduje, że ta odblaskowa jest dużo bardziej narażona na
uszkodzneia mechaniczne.