Re: Komendy modyfikujące pracę modemu

Autor: Zbyszek T. (zbyszek_at_gd.home.pl)
Data: Wed 13 Sep 2000 - 22:34:58 MET DST

> Czy te wszystkie komendy modemowe są zapisywane w jakimś pliku na dysku,
czy
> też może ( oby nie !!!) do jakiejś wewnętrznej pamięci EEPROM modemu ?
> Gdyż zastanawiam się ( gdy np. ktoś nawrzucał takiemu modemowi wiele
> bzdurnych komend) czy po sformatowaniu dysku modem wróci do typowych
> ustawień fabrycznych ? A może jest jakaś komenda która odwołuje wszystkie
> wcześniejsze i modem powraca do ustawień optymalnych.

Modemy (prawdziwe modemy ;)) posiadają relikt (prawdopodobnie jeszcze z
czasów prymitywnych terminali tekstowych) w postaci pamięci nieulotnej, w
której przechowują ustawienia (jest nawet miejsce na kilka numerów
telefonu). Nie ma jednak co panikować, wszystkie zmiany są "odwracalne".
Zacznę od tego, że jeżeli eksperymentowałeś z modemem w jakimś programie
terminalowym poprzez wprowadzanie mu różnych komend AT, nic nie jest
zapisywane trwale w tej pamięci, dopóki sam nie zrobisz tego ręcznie poprzez
AT&W (ew. AT&W1, AT&W2, itd.). Numer po AT&W określa profil użytkownika,
który chcesz modyfikować (może być kilka różnych konfiguracji). Zabawy te są
jednak zupełnie bezpieczne, ponieważ po "rzuceniu" komendy AT&F, modem
ładuje ustawienia fabryczne, których nie da się zmodyfikować. Inna sprawa,
że mechanizm Dial-Up z Windows wykonuje AT&F przed każdym połączeniem, tak
więc, jeżeli chcesz żeby Twoje zmiany obowiązywały np. w połączeniu z
internetem, musisz je wprowadzić we "właściwościach
połączenia/Konfiguruj/Połączenie/Zaawansowane/Dodatkowe ustawienia" (i tu
jedna z idiotycznych niedoróbek Windows: ustawienia te są "globalne" i
dotyczą także wszystkich innych połączeń Dial-Up). Te ustawienia (a także
wszystkie inne stringi sterujące modemem) system trzyma w rejestrze (możesz
poeksperymentować, może uda Ci się wywalić tego domyślnego "&F" - ja nie
próbowałem). Co do softmodemów, to nie jestem pewien, ale prawdopodobnie
działanie nieulotnej pamięci konfiguracji jest emulowane przez driver, a
ustawienia trzymane w rejestrze lub jakimś pliku. Chyba trochę zakręciłem -
mam nadzieję, że można z tego ciś zrozumieć ;)

--
Zbyszek
E-mail: zbyszek_at_gd.home.pl