Re: Podlaczenie modemu i telefonu (serio!)

Autor: Andrzej Litewka (andx_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 13 Sep 2000 - 20:24:11 MET DST

> Do pierwszego włączyłem telefon., do drugiego - modem.

Ja też tak zrobiłem, ale jednak na czas modemowania wypinam telefony z
gniazdek, bo ich tory dzwonkowe (wywołania) - które wiszą na linii gdy
odłożymy słuchawkę telefonu - wprowadzają do linii dodatkowe pojemności
przez co obniżają znacznie transfer wynegocjowywany z centralą {Jest jeszcze
jedno ale: stare gniazdka telefoniczne typu WT ( modem ma gniazdo RJ) często
miały w środku wbudowany kondensator MKSE 1mikro, który gdy się wypięło
telefon z gniazdka był automatycznie podłączany na linię, symulując w ten
sposób tor dzwonienia telefonu - ponoć to kiedyś wykorzystywała centrala jak
coś testowała (?). Więc tego typu kondensatory należy usunąć z tego typu
gniazd aby nie wpłynęły ujemnie na transfer po wyjęciu wtyczki z takiego
gniazda}
Np. gdy są wpięte telefony to jest jakieś 45000 bps, a gdy wszystkie na czas
połączenia z netem wypnę i zostawię samego Spirita na linii to jest jakieś
48000 bps.
Bardzo ważne - zauważyłem - dla Spirita jest dobre uziemienie masy
komputera, u mnie dodatkowo korzystnie wpływa to na wynegocjowany transfer,
który w takim wypadku osiąga 49333 bps.
Na razie wyżej niż 49333 nie wyszedłem na Spiricie.
A jak u innych wygląda sprawa transferów, wpływów telefonów na transfer,
uziemień ?

--
TNIJ CYTATY, bo jestem cięty na osoby, które nie tną