Re: Kupuje komputer...

Autor: Jop (Jop2_at_poczta.wp.pl)
Data: Sun 10 Sep 2000 - 20:58:17 MET DST

"Piotr Bernatowicz" <bernat_at_icho.edu.pl> wrote in message
> ... i jak zwykle mam pare problemow.
>
> 1) Z tego co czytalem juz na tej liscie, wywnioskowalem, ze zakup
> monitora SAMSUNG jest dobrym pomyslem. Ktory z 17'' calowych modeli
> byscie polecili? SyncMaster 750S, 750ST,750B,753DF,755DF,750P czy
> 700IFT? Mi te literki kompletnie nic nie mowia, a nie chcialbym placic
> dodatkowych kilkuset zlotych za niepotrzebne bajery, a z drugiej stony
> nie chce kupic badziewia.
Poczytaj parametry nastronie producenta(szkoda zaśmiecać grupe), nie jestem
jednak osobiście przekonany do samsungów - jest wiele innych lepszych
monitorów - pamiętaj jednak o paru rzeczach:
1)Weż kogoś co się zna na monittorach niech dokładnie i spokojnie obejrzy
monitor
2)Umów się ze sprzedawcą że jakby co to zwracasz monitor w ciągu 5 dni
Jeżeli na to nie pójdzie to za żadne skarby tam nie kupuj!!!

> 2) Zamierzam kupic PIII 733 MHz(133MHz).
Bzdura - kup 600-700(na 100mhz) i overclock - zwykle też będzie >=133mhz ale
przy znacznie większej częstotliwości(jeżeli koniecznie intel)
aha podobno niebieskie athlony 700 kręcą się na 1.05-1.2

>Ktora z plyt ASUSa warto do niego kupic?
2 koncepcje - albo BX albo i815 - stawiałbym na i815 ze względu na
stabilność przy 133, choć wiem że wielu jest innego zdania mówiąc że BX
dobrze chodzi przy 133, ale ja w przypadku 2 sprzętów miałem odmienne
doświadczenia.

> 3) Dyszczek pewnie oplaca sie kupic duzy, pewnie 20GB - bo roznica w
> cenie niewielka. Kupic Samsunga, czy Seagate'a ?
IBM DTLA lub Fujitsu.
ewentualnie baracuda 3 ale jej jeszcze nie ma na rynku....

> 4) Czy karta grafiki Riva TNT2 M64 32MB AGP to dobry zakup, czy
> polecacie cos innego?
Zły - reszta sprzętu się zmarnuje przy tym...
Pozbieraj troche kasy lub oszczędz troche i kup Gforce DDR lub GF 2 MX.

> posting o tym co poleca do kupienia, a co zdecydowanie odradza w kazej
> kategorii (tzn. monitor, proc, drukarka, dysk itp.)? Takie swoiste FAQ
> grupy, tyle ze generowane dynamicznie :-))
Dla obiektywizmu przydało by się pare dusz i powinno się je updatować co
miesiąc i w przypadku wejścia nowości na rynku
Pozaty musiałaby to prowadzić osoba obiektywna nie związana z żadnym sklepem
internetowym i tym co ma na składzie....

--
Pozdrowionka
  Nick: Jop     <Marek>