Re: -=DYSK DZIALA - POMOZCIE !!!=-

Autor: Bartosz Kiziukiewicz (kiziuk_at_alpha.net.pl)
Data: Sun 10 Sep 2000 - 20:10:55 MET DST

On Sun, 10 Sep 2000 11:22:23 +0200, "Przemek" <mcaron_at_poland.com>
wrote:

> Jasne...: wydaje mi sie (choc moge sie mylic), ze wylaczenie przez system
> jest dla dysku "zdrowsze" (jesli sie nie myle parkuje przy tym chyba
> glowica). Wylaczenie takie jak u mnie to chyba to samo co by po prostu przy
> pracy wyjac wtyczke z gniazdka... dobrze mysle fachowcy?

W Win98SE (odwrotnie niż '98) dysk sam się nie wyłącza - przynajmniej
u mnie.
Co do parkowania, to wszystkie nowoczesne w miarę dyski parkują
głowice same po odłączeniu zasilania, więc nie ma potrzeby robienia
zabiegów podobnych, jak z 10 lat temu, gdy przed wyłączeniem NC
niektórzy robili F2, F10 (często były tą kombinacją uruchamiane
programy do parkowania).
Poza tym w Win98 było jeszcze co najmniej jedno rozwiązanie, które
widać się nie sprawdziło (nie ma go w SE). W zwykłym '98 poza
wyłączeniem dysku nastąpiło odcinanie klawiatury (co objawiało się
brakiem reakcji na Ctrl+Alt+Del). W SE ku mojemu zadowoleniu to
ustąpiło :-).

--
Pozdrawiam
  Bartek