Problem z MSI 6163Pro

Autor: Wilku (wilku_at_looz.com.pl)
Data: Fri 08 Sep 2000 - 11:33:36 MET DST

Mam problem z P.G. Microstar 6163 Pro (to ta na BX-e ale bez UDMA66).

Płyta przez ponad 2 miesięce chodziła bez żadnych zastrzeżeń. I nagle
pojawił się problem z kontrolerem EIDE.
Pierwszy kanał chodzi O.K. Na drugim dzieją się cuda ale tylko z HD (CD-ROM
działa prawidłowo). Mam dwa przypadki:
- Jeżeli jako master jest HD (sprawdzałem na starej 850 MB Caviara i nowej
4,3 GB Segate) a jako slave CD (LG 32x) bios bzdurnie wykrywa HD (850 jako
17GB, 4,3 jako 20GB) i oczywiście dyski nie są widziane przez system.
- Jeżeli na drugim kanale jest tylko HD (CD odłączony) bios wykrywa dyski
poprawnie ale po załadowaniu systemu (sprawdzałem pod gołym DOS-em aby
wyeliminować sterowniki kontrolera) dysk jest widoczny bez żadnej partycji
(fdisk zgłasza że partycji nie ma ale on ją bardzo chętnie założy).

Jeżeli założe od nowa partycje (i pożegnam się z danymi) problem znika ale
nia na długo.
Po podpięciu tego dysku do innego komputera (HD w kieszeni) nie ma żadnych
problemów lecz po przełączeniu z powrotem zabawa zaczyna się od nowa.

- Sprawdzałem biosy od 3.3 do 3.8 (czyli wszystkie jakie są dostępne) i nic
nie pomaga.
- Oba dyski testowe na pierwszym kanale chodzą bez problemu
- Płyta została wymieniona na inną sztukę (to samo od początku)
- Dyski sprawdzone antywirem i nic nie znajdują.

Może to (tffu, tffu, tffu - odgłos plucia przez lewe ramię) urok czy inne
siły nieczyste?
Ja już nie mam pomysłów co może być przyczyną.
Może ktoś ma jakieś sugestie? Będę wdzięczny.

Wilku