Re: problem z DMA dyskow

Autor: Karol Michalak (orient_at_ichf.edu.pl)
Data: Tue 05 Sep 2000 - 14:08:14 MET DST

"Michał Matuszczyk" wrote:

> dzieki, jakby na to nmie patrzec skomplikowane :(((

Nie za bardzo. Spróbój to nic trudnego Opiszę trochę dokładniej i tak
jak zrobić nie mając większego pojęcia. O ile masz instalkę i możliwość
bootu z CD to:
1. Odłączasz wszystkie dyski i ten który masz partycjonować ustawiasz
jako master.
2. Ustawiasz w CMOS boot z CD
3. Wkładasz instalkę do CD i restartujesz kompa.
4. Po załadowaniu jądra nie przejmujesz się obrazkami tylko wciskasz
prawy alt + F2.
5. Jesteś już na konsoli - podobnie wygląda jak DOS
6. piszesz fdisk
7. Ukazuje się Tobie menu z opcjami
8. Wybierasz zakładanie partycji rozszerzonej i zakładasz ją do końca
dysku.
9. Wybierasz z menu głównego ustawianie flagi partycjom. Ukazuje się
Tobie lista flag partycji.
10. Wpisujesz odpowiedni kod i wracasz do menu głównego
11. Wybierasz opcję - zapisz. I partycja jest już założona.
12. Wciskasz reset i wracasz do dawnych ustawień kompa, formatujesz
partycję itd...

Opis szczegółów przy posługiwaniu się fdiskiem może trochę odbiegać od
tego co napisałem - dawno nic nie partycjonowałem. Wciskaj często h
(help). Zresztą jeżeli potrafisz posługiwać się MS fdiskiem to będziesz
potrafił i tym. Jest bardziej logiczny i widzisz co robi.